Popularnost SUV vozil

Zakaj takšna vozila privlačijo današnje kupce avtomobilov?
V psihološkem smislu lahko na avtomobil gledamo kot na nekakšno 'oklepno različico' vašega jaza, zato imajo lastniki velikih in težkih SUV vozil ob vožnji s takšnim vozilom dostikrat občutek superiornosti. V to jih prepriča tudi višja, 'komandna' pozicija sedenja ter marketinško opevana 'vsezmožnost' takšnih vozil, zato živijo v prepričanju, da se jim na cesti ne more zgoditi skoraj nič. To, da slaba aerodinamika in prevelika masa ob vožnji s takšnim vozilom povzročita nadpovprečno povprečno porabo pogonskega goriva in tudi povečano obrabo zavor ter pnevmatik, pa očitno ne moti nikogar …

So lastniki SUV vozil v resnici torej neusmiljeni ljudje brez občutka, ki so nagnjeni k nastopaštvu ('Protzerei')?
Kjer je dim, je po navadi tudi ogenj. V določenih aspektih je v tem vprašanju veliko resnice. Poglejte skoraj 3-tonska SUV vozila z osmimi ali dvanajstimi delovnimi valji, ki si jih kupujejo nekateri 'zvezdniki', kjer se povprečna poraba pogonskega goriva (l/100 km/h) lahko hitro dvigne na več kot 40 litrov. Značilni predstavnik tega segmenta je BMW X6, 5-vratna 'kupe groteska', ki si je v očeh strokovnjakov že zdavnaj prislužil ime "Berlusconi-Car", ker gre za popolnoma nesmiseln avtomobil ('visoko nasajena' 5-vratna kombilimuzina), ki je navzlic ogromni masi (približno 2,5 tone) v bistvu povsem neuporaben (obvlada pa umetnost prekomernega goltanja pogonskega goriva in umetnost ogrožanja vseh ostalih udeležencev (pešci, kolesarji, motoristi in ljudje, ki pač nimajo sreče, da bi ob vsakodnevnih opravkih uporabljali 'mobilne SUV bunkerje') v prometu …). Zato v primeru nakupa avtomobilov kot so BMW X6 in mercedes-benz GLC (še ena nemška 'kupe groteska') ne moremo govoriti o razumski odločitvi kupcev, ker so v tem primeru prevladale emocije, medtem ko je bil razum očitno poslan na pašo …

Veliko kupcev SUV stavi na udobje pri vstopanju ali izstopanju iz vozila …
To je samo navidezen argument brez prave vrednosti, ker udoben izstop ali vstop v vozilo ni nekaj novega, to že zelo dolgo obvladajo tudi nekatere druge karoserijske različice avtomobilov. Človek ni racionalno bitje, temveč je bitje, ki racionalizira stvari okrog sebe. Po tej logiki imate 'na lagerju' lahko vedno dovolj razlogov za nakup SUV avtomobila. Sedaj so SUV (vozila za delo, šport in prosti čas) vozila pač popularna (čez 30 let se bomo tej modi smejali …), če sta si 'Waltraud in Dieter' kupila novega tiguana, želim imeti tudi jaz enega.

V bistvu gre torej za čredni nagon?
V osnovi to drži. V Nemčiji je dolgo veljalo splošno sprejeto družbeno pravilo "Bloß nicht auffallen" (izstopanje v množici je neželeno), posledično veliko Nemcev in Nemk ob nakupu in vožnji avtomobila enostavno ni imelo poguma današnjih SUV 'nastopačev'. Po drugi plati pa povsod obstajajo ljudje, ki se želijo razlikovati in povzdigniti nad 'ljudstvo'. Vse skupaj je odvisno tudi od regije. Če živite v Porurju in ob tem vozite izdelek znamke Porsche, lahko ob tem računate, da vam bodo ljudje vozilo prej ko slej poškodovali. Povsem drugače pa na takšna vozila gledajo v matičnem Stuttgartu, kjer obstajajo celo hoteli, ki so striktno namenjeni samo lastnikom avtomobilov znamke Porsche.