KAJ POMENI RUNFLAT?

Nihče od voznikov se ne more izogniti počeni pnevmatiki, ta pa lahko predstavlja resno nevarnost, še posebaj če poči pri visoki hitrosti. Takrat lahko voznik izgubi nadzor nad vozilom. V primeru, da nimate rezervne pnevmatike ali posebnega kompleta za popravilo pnevmatike ali vam naenkrat počita dve pnevmatiki, boste morali poklicati vlečno sližbo. Da se izognete tovrstnim težavam, vam bodo v pomoč zagotovo RUNFLAT pnevmatike.

 

KAJ JE RUNFLAT?

Runflat tehnologija je usmerjena v zmanjševanje tveganja za prometno nesrečo in omogočanje vozniku, da pride do servisne postaje. Če uporabite tovrstne pnevmatike, ste lahko brez rezervne pnevmatike in tako prihranite prostor ter zmanjšate porabo goriva.

Pnevmatika Runflat je sposobna voziti z nizkim tlakom ali celo predrta. Pnevmatika je ojačana in njene bočnice lahko obdržijo avtoplašč na platišču, kar omogoči varno 80 kilometrsko nadaljevanje vožnje pri omejeni hitrosti do 80 km na uro. Tudi če je pnevmatika skoraj prazna, ojačane bočnice pnevmatik Runflat lahko prenesejo veliko breme.

 

PREDNOSTI RUNFLAT PNEVMATIKE :

  • Dobro vodljivost vozila tudi v primeru predrtja
  • Nadomestno kolo ni potrebno
  • Po predrtju kolesa ni potrebna takojšnja menjava

 

VRSTE RUNFLAT PNEVMATIK

Samotesnenje - V notranjosti ima plast tesnila, ki zatesni razpoko. Te pnevmatike so le 10-20 % dražje kot običajne. Lahko se jih namesti na avtomobile, ki niso opremljeni s sistemom za nadzor tlaka. Te pnevmatike se po počenju lahko popravi. V primeru velikih zarez ali počene bočnice, te pnevmatike niso sposobne vzdrževati tlak. Učinkovitost samotesnenja je zmanjšana v hladni sezoni.

 

Z ojačanimi bočnicami - Njihove bočnice so sestavljene iz nekaj plasti posebnih vrvi in gume. V primeru poka prevzamejo vso obremenitev. Takšne pnevmatike so močne in odporne na obrabo. Njihova cena je okoli 1,5-2-krat višja od običajnih. Te pnevmatike so nameščene na standardno kolesno platišče in omogočajo po počenju vožnjo do 80 km, vendar mora biti hitrost vozila pod 80 km/h. Poleg tega so te pnevmatike 20-40 % težje kot običajne. V večini primerov se jih ne da popraviti.

 

S podpornim obročem - Poseben plastični ali kovinski obroč je pritrjen na kolesno platišče in drži težo vozila v primeru, da pride do izgube tlaka. Takšne pnevmatike omogočajo vožnjo do 320 km. Ne omejujejo hitrosti vozila tudi po počenju. Te pnevmatike so pogosto nameščene na orožnih avtomobilih, kot so uradna državna vozila. So drage. Poleg tega njihova uporaba zahteva namestitev posebnih kolesnih platišč. Te pnevmatike se lahko namesti le v specializiranih servisnih postajah. Z uporoabo teh pnevmatik se zmanjša udobnost vožnje.

 

NA KATERE TIPE VOZIL LAHKO MONTIRAMO PNEVMATIKE RUNFLAT?

To informacijo nudi avtomobilski proizvajalec vozila. Potrebno je izvedeti, če je vozilo homologirano za pnevmatike Runflat. Če pa ni homologirano, je prepovedano spremeniti tehnične specifikacije.

 

ALI JE MOŽNO NADOMESTITI PNEVMATIKE RUNFLAT S KLASIČNIMI GUMAMI?

Da, po zakonodaji je to možno, a tega ne priporočajo strokovnjaki. Platišča vozil, označena z RFT, so namreč posebne vrste in obstaja tveganje, da se guma, v skrajnih razmerah vožnje, sname.

Če kljub temu želite nadomestiti vaše runflat gume z navadnimi gumami, ne pozabite :

  • vprašati vašega mehanika, ali bo razlika med togostjo obeh pnevmatik, vplivala na elektronske kontrolne sisteme (ABS, itd...),
  • potrebovali boste nadomestno kolo in sprej za popravilo pnevmatik

 

OZNAČBE ZA PNEVMATIKE RUNFLAT:

  • Dunlop ― DSST.
  • Pirelli, BridgeStone, Firestone ― RFT.
  • Nokian ― RFT in RF.
  • Yokohama ― RF in ZPS.
  • Continental ― SSR in CSR.
  • Michelin ― ZP.
  • Goodyear ― ROF in EMT.
  • BF Goodrich ― SSS.
  • Kumho ― XRP.
  • Toyo – TRF