Priprava starejših platišč ob zamenjavi

Pogost pojav (pri starejših vozilih oz. platiščih) je prepustnost, katera se pojavi v predelu kjer se pnevmatika in platišče stikata.

To sta takoimenovani rob platišča in sedež pnevmatike.

 

Na sliki vidimo ostanke pnevmatike in odluščenje laka. Pri jeklenih platiščih je to praviloma korozija (rjavenje).

  

 

Ob zamenjavi pnevmatik si je treba vzeti malenkost več časa in platišča v tem delu pobrusiti/ očistiti.


V Gumi centru uporabljamo odlično sredstvo Bead Sealer - tesnilno tekočino za platišča. 


Tesnilec platišč, omogoča tesnenje zarjavelih ali poškodovanih platišč. Nanesemo ga po montaži in pred polnjenjem pnevmatik. Tanek namaz po notranjem robu platišča zadostuje za dosego tesnosti.

 

Platišča veljajo za okrasni del na vozilu. Zaradi svoje lege in vedno nižjih pnevmatik so pogosto tarča poškodb. Serviserji v zadnjih letih zaznavajo veliko rast v segmentu popravil platišč.

Temeljni vzroki so trije:

  • da zaradi izjemne priljubljenosti estetsko dovršenih lahkih platišč jeklena platišča počasi odhajajo na smetišče zgodovine
  • številne udarne jame na slovenskih cestah,
  • nepravilen način parkiranja.

 

Kdaj se odločiti za popravilo platišč?

Vožnja s poškodovanimi platišči ima lahko resne posledice, saj lahko poškoduje ali celo uniči pnevmatiko. Vožnja s tovrstnimi platišči povzroča neprijetno tresenje krmila vozila, obrabo ležajev in amortizerjev ter nepredvideno obrablja podvozje vozila. Ravnanje platišč je zatorej tudi preventivno opravilo in ne le kozmetično. V današnjih časih, ko je potrebno biti pozoren na vsak porabljen evro, si vsak želi, da za obnovo ali popravilo zapravi čim manj, ali pa celo, da to opravi sam.

Največkrat se za popravilo odločajo stranke z zvitimi platišči, ki so posledica manjših prometnih nezgod ali poškodb pri vožnji na neustreznih cestah. Skozi čas se platišča zaradi neprimernega vzdrževanja in čiščenja (npr. pregroba krtača) obrabljajo in rjavijo. K temu pripomore tudi cestna sol, ki je v zimskem obdobju pogosto na cesti. Izkrivljena platišča je cenovno ugodneje popraviti in obnoviti kot pa se odločiti za nakup novih. Usposobljeni mehaniki platišča ravnajo in peskajo ter jih obnovijo tako, da izgledajo spet kot nove.