Razlika med radialnimi in diagonalnimi pnevmatikami

RADIALNE PNEVMATIKE

Pojavila se je potreba po bolj prilagodljivih pnevmatikah, ki so lahko sprejemale udarce, ki jih povzročajo cestne površine. Te pnevmatike so tudi močnejše, kar pomeni, da stroji lahko delujejo z večjimi zmogljivostmi.

Pri radialnih pnevmatikah so plasti jeklene vrvi nameščene v peti pnevmatike, pas pa je nameščen čez ohišje. Ker so plasti korda nameščene neposredno ena na drugo, so stranske stene radialnih pnevmatik zelo prilagodljive.

Slika jasno prikazuje različne sloje, ki so prikazani v radialni pnevmatiki. Spodnja plast vsebuje jekenice in daje pnevmatiki najpomembnejše lastnosti.

PREDNOSTI:  

  • Dobro vodenje in boljši stik s cesto
  • Zaradi prilagodljivih stranskih sten je vožnja udobnejša
  • Pri visokih hitrostih se v pnevmatiki ustvari malo toplote
  • Večja odpornost proti poškodbam povezanim s profilom gume
  • Manjša poraba goriva

SLABOSTI:

  • Manj stabilna stranska stena pri veliki obremenitvi
  • Bolj dovzeten za trke v stransko steno

 

DIAGONALNE PNEVMATIKE

Diagonalne pnevmatike so bile uporabljene namesto polnih pnevmatik že od leta 1898. Pred uvedbo radialnih pnevmatik so bile standardna oprema v avtomobilski industriji. Diagonalne pnevmatike so sestavljene iz slojev ohišja iz najlona. Postavljeni sta diagonalno ena čez drugo v tekalni plasti in stranskih stenah pod kotom 55 stopinj. Diagonalne pnevmatike se uporabljajo na primer za izvajanje dejavnosti v pristaniščih, pogosto na viličarjih.

Slika prikazuje, kako so različne plasti nameščene diagonalno ena na drugo.

 

PREDNOSTI:

  • Visoka stabilnost vozila
  • Večja odpornost proti poškodbam stranskih sten

SLABOSTI:

  • Večji kotalni upor, kar pomeni, da se pnevmatika hitro segreje
  • Zmanjšano udobje zaradi togosti pnevmatike
  • Povečana poraba goriva