Test zimskih pnevmatik - ADAC 2023

Pri letošnjem testu zimskih pnevmatik je ADAC uporabil tudi svojo spremenjeno shemo ocenjevanja, ki je bila prvič uporabljena na testu letnih pnevmatik leta 2023 . Zmogljivost pnevmatike predstavlja 70 odstotkov njene skupne ocene, medtem ko preostalih 30 odstotkov določa njeno "okoljsko ravnovesje". To pa je sestavljeno iz prevoženih kilometrov (40 odstotkov), obrabe pnevmatik (20 odstotkov), učinkovitosti (20 odstotkov), hrupa (10 odstotkov) in trajnosti (10 odstotkov). Znotraj poglavja o kilometrih so uteži naslednje: suho (30 odstotkov), mokro (40 odstotkov) in zima (30 odstotkov).
 

Test zimskih pnevmatik ADAC 205/60 R16: Najboljše za mala SUV vozila

Na prvem testu velikosti 205/60 R16 H (do 210 km/h) za terenska vozila in nižji srednji razred je skupno oceno "dobro" prejelo sedem kandidatov. Takšne pnevmatike uporabljajo na primer Volkswagen T-roc, Dacia Sandero Stepway, Kia Xceed ali Opel Crossland. Dunlop Winter Sport 5 in Michelin Alpin 6 sta izenačena na vrhu (2,2 vsaka). Obe pnevmatiki imata svoje prednosti, zlasti na suhih cestah, in sta na vrhu testnega polja v tej kategoriji. Daleč najboljšo oceno je Michelinov predstavnik dosegel tudi v disciplinah prevoženih kilometrov in obrabe gum ter tako dosegel tudi najboljšo okoljsko bilanco (2,0). S skupno oceno 2,3 je pnevmatika Goodyear UltraGrip 9+ (najvišja ocena v razdelku učinkovitosti) le za las zgrešila naslov, a se je v vseh pogledih izkazala dobro.

Continental WinterContact TS870 P, Hankook Winter i*cept RS3 in Bridgestone Blizzak LM005 so dosegli vsaka četrto mesto s skupno oceno 2,4. Medtem ko pnevmatika Hankook zmaga v poglavju zimske vožnje, ima pnevmatika Bridgestone najboljšo zmogljivost na mokri podlagi. Vendar imata obe gumi le »zadovoljivo« okoljsko ravnovesje, medtem ko Continentalova guma WinterContact TS870P preprosto nima večjih odstopanj navzgor ali navzdol. Firestone Winterhawk 4 je prav tako "dober". Tako kot njegov brat Blizzak LM005 tudi kaže močne zmogljivosti na mokri podlagi, vendar mora popustiti zaradi nekoliko šibkejšega okoljskega odtisa.

 

 

"Zadovoljiva" sredina

V ocenjevalnem koridorju »zadovoljivo« je tudi sedem profilov. Testno sredino vodi dvojec BF-Goodrich g-Froce Winter 2 in Fulda Kristall Control HP 2 (vsak po 2,6) . Medtem ko prva dosega drugi najboljši rezultat glede obrabe pnevmatik, ima pnevmatika Fulda daleč največ prevoženih kilometrov in dosega najvišjo oceno 2,0 v okoljski oceni. Vendar pa oba profila ne moreta slediti najboljšim, še posebej v mokrih razmerah. Na desetem mestu sledi Kleber Krisalp HP 3 (2,8). Kot guma iz skupine Michelin blesti z drugo najboljšo oceno, ko gre za obrabo pnevmatik, vendar se "zadovoljivo" obnese le na suhi cesti.

Naslednje štiri pnevmatike imajo samo mešane zmogljivosti v enem ali drugem pododdelku varnosti vožnje, kar zmanjšuje pozitivne vtise iz okoljskih meril. Falken Eurowinter HS02 (3.0) je eden najmočnejših kandidatov na suhem, vendar ni v višini oči na zimskih strminah. Predvsem povprečne zmogljivosti na suhi cesti preprečujejo boljše ocene gumam Barum Polaris 5 (3,1), Vredestein Wintrac (3,2) in Uniroyal WinterExpert (3,2).

Guma turškega proizvajalca Lassa Snoways 4 in kitajski model Austone Athena SP-901 imata preveč pomanjkljivosti pri obnašanju tako na mokri kot suhi podlagi, po mnenju testnikov sta lahko v določenih situacijah nevarni. Lassina pnevmatika je sicer na suhi podlagi povprečno dobra, na zasneženi cesti pa je dobila slabo oceno. Austonova pnevmatika je bila nasprotno na snegu celo najboljša med vsemi testiranimi pnevmatikami, povprečna je bila na suhi podlagi. Njena porazna slabost pa je mokra podlaga, saj ima daleč najdaljšo zavorno pot.

 

Test zimskih pnevmatik ADAC 225/45 R17: Kdo ponuja največji oprijem?

ADAC je testiral 16 modelov zimskih pnevmatik za kompaktne avtomobile velikosti 225/45 R17 H. To so pnevmatike, ki jih najdemo na širokem spektru vozil, od VW golfa, do Audija A3, Mercedesa razreda A,...). 

Najboljša med vsemi je model Continental Wintercontact TS870, ki se je izkazala kot najbolj uravnotežena tako glede varnosti kot okoljskih lastnosti. V ta razred sodi tudi Michelin Alpin 6, ki se lahko pohvali z najboljšimi okoljskimi lastnostmi in s tem najmanjšo obrabo. Pnevmatika Goodyear Ultragrip Performance + je od Michelinove nekoliko slabša glede komponente obrabe, njena dobra lastnost pa je nizka masa in prihranek pri gorivu. Pnevmatika Dunlop Winter Sport 5 je pokazala rahle slabosti na mokri cesti, je pa zato dobila najboljše ocene pri predvideni dobi trajanja in pri trajnostnih merilih.

Vredestein Wintrac Pro, Semperit Speed-Grip 5 in Hankook Winter i*cept RS3 z oceno 2,6 vsaka tokrat vodijo v precej širši testni sredini. Predstavniki Vredesteina in Hankooka na suhi cesti niso povsem na ravni vrhunskih, medtem ko Speed-Grip 5 v zimskih disciplinah izgubi nekaj točk. Na osmem mestu sledita Giti GitiWinter W2 in Kumho WinterCraft WP52 (po 2,7). Slednji prejme oceno 0,7 za ogromno število prevoženih kilometrov in prav tako oceno 1,8 za obrabo pnevmatik. Vendar se obe gumi spopadata s svojo učinkovitostjo.

 

Pnevmatiko Kormoran Snow iz Poljske ne priporočajo

Apollo Aspire XP Winter dobi oceno 2,8 ki ima prostor za izboljšave na snegu – sledi ji kvartet pnevmatik, od katerih je vsaka ocenjena z oceno 3,0. Pnevmatike Nokian Tires WR Snowproof, Pirelli Cinturato Winter 2, Yokohama BluEarth-Winter V906 in Sava Eskimo HP2 imajo svojo zmogljivost večinoma le v »zadovoljivem« območju. 

Večkratni zmagovalec testa Bridgestone Blizzak LM005 je dosegel 15. mesto (3.2), ki je bil eden najboljših profilov v 16-colni različici. Za 225/45 R17 pa ADAC le potrdi, da ima na zimskih cestah "zadovoljivo" (3,2) oceno. Zaradi tega je za celo oceno nižji kot v drugi dimenziji testa. Med 17-colnimi modeli je le slab profil.

Pnevmatika Kormoran Snow je dobila negativno oceno in jo ne priporočajo. Preizkuševalci so ji zamerili slabo odzivnost, izrazito podkrmarjenje pri izogibanju oviri, ima najdaljšo zavorno pot na mokri podlagi. Kormoran Snow je pokazal le dobro spopadanje s snegom.

 

ZAKLJUČEK

Če pogledamo rezultate testa zimskih pnevmatik ADAC, opazimo vzporednice z jubilejnim testom iz poletja, ko je bilo okoljsko ravnovesje prvič vključeno v skupno oceno dezena tekalne plasti. Ne glede na nov pomen meril trajnosti – razumljivo s 70-odstotno utežjo – je vozna zmogljivost spet tista, ki določa končno oceno kandidatov. Od modela do modela se razlikuje, katero podpoglavje - mokro, suho ali zimsko - včasih preprečuje boljšo namestitev.

Pri okoljski bilanci izstopata dve točki. Proizvajalcem in njihovim izdelkom discipline prevoženih kilometrov in obrabe pnevmatik ne predstavljajo nobenih težav, saj tudi te kategorije igrajo vlogo v razvojnih procesih. To pojasnjuje tudi najvišje ocene, zlasti v poglavju o kilometrini. Vendar se zdi, da je treba nadoknaditi zaostanek, zlasti na dveh področjih hrupa in trajnosti. Pri hrupu nobena pnevmatika ne preseže ocene 2,7, za zmago v kategoriji trajnosti pa zadošča tudi ocena 3,0. Nazadnje, ena pozitivna stvar je, da lahko z večino testiranih zimskih pnevmatik varno potujete v hladni sezoni.